2014. június. 11. 14:31 MTI Utolsó frissítés: 2014. június. 11. 14:45 Gazdaság

Beszállt a CBA is a hazai tejlobbiba

A CBA a magyar üzletláncok közül elsőként csatlakozott a Tej Szakmaközi Szervezethez és Terméktanácshoz. Az erről szóló megállapodást szerdán írták alá a főváros egyik bevásárlóközpontjának CBA Príma áruházában.

A válságot követően 2011-ben a szaktárca úgy döntött, minden lehetséges eszközzel támogatja a hazai tejtermelés fejlesztését - mondta az eseményen Feldman Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) helyettes államtitkára. Így az ágazati szereplőkkel közösen piacfejlesztés kezdődött és a piac szervezettségét is sikerült javítani. 

Hozzátette, ennek eredményeként a magyar tejtermékek egyre keresettebbek mind a belföldi, mind pedig a külföldi piacokon. Az pedig, hogy a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódnak a tej terméktanács munkájába, tovább javítja az ágazat szervezettségét. Ez pedig a magyar tejtermék-fogyasztók számára jelent újabb előnyöket, mert így tovább bővülhet a hazai termékek kínálata.

Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke fontos lépésként értékelte, hogy a CBA első magyar kiskereskedelmi láncként belépett a terméktanácsba. A CBA a negyedik kiskereskedelmi lánc az Auchan, a Tesco és a Penny Market mellett, amelyik csatlakozott a szervezethez.

Elmondta, rövidesen megszűnik az unióban a tejkvóta-szabályozás. Hozzátette, fontos, hogy a tejpiaci szereplők minél jobb minőségű és minél több magyar tejterméket vigyenek a belföldi piacra.

Úgy vélte, van tere a fejlődésnek, mivel például a magyarok sajtból csak a harmadát fogyasztják az európai átlagnak, évente fejenként mintegy 5 kilogrammot. Kifejtette: a tejfogyasztás is csak 70 liter körüli évente, míg Írországban 130 liter körüli. Így reális célkitűzésnek tartotta, hogy a mostani uniós költségvetési időszak, vagyis ennek az évtizednek a végére Magyarországon az összes tejtermék fogyasztása éves átlagban egy embernél elérje a 200 kilogrammot.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója felhívta a figyelmet: a CBA mindig is törekedett arra, hogy üzleteinek polcain minél nagyobb arányban legyenek magyar termékek. Ez az arány a Corvinus Egyetem felmérése szerint 80 százalék - mondta.

Ezt azzal egészítette ki, hogy a terméktanácshoz való csatlakozással tovább bővülhet az üzletekben a magyar tejtermékek választéka. A magyar tejtermékek aránya az átlagnál már most is kedvezőbb a boltokban, több mint 80 százalék.

 

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
hvg360 Horn Andrea 2025. január. 15. 19:50

Még viszi a szél a lángokat, hogyan lesz ebből olimpia Los Angelesben?

Még meg sem fékezték a pusztító tüzeket, el sem kezdődhetett az egyébként gigászi összegűre becsült károk felmérése, Los Angeles vezetésének már amiatt főhet a feje, hogyan tudja mindössze három és fél év múlva a nyári olimpiára érkező emberek millióit fogadni. Az egyébként is deficites költségvetésű városnak meg kell találnia az egyensúlyt abban, mennyit költ a természeti katasztrófa utáni helyreállításra, és mennyit az olimpiai felkészülésre. Nem könnyíti a helyzetét, hogy anyagi felelősséget vállalt arra az esetre, ha a 6,9 milliárd dollárosra becsült büdzsé túlszalad.