2014. május. 17. 11:14 MTI Utolsó frissítés: 2014. május. 17. 11:18 Gazdaság

MasterCard: ugrásszerűen növekedhet a mobilfizetés és az online vásárlás Magyarországon

Ugrásszerű növekedésre lehet számítani a mobilfizetés terén Magyarországon a nemzetközi viszonylatban is rendkívül elterjedt egyérintéses, úgy nevezett PayPass fizetésnek köszönhetően. Az online vásárlás terén pedig a MasterCard új, globális platformja, a MasterPass bevezetése hozhat jelentős változást a magyar vásárlóknak

A mobiltelefonnal történt vásárlások száma a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint több mint 50 százalékkal nőtt 2010 januárjától 2013 decemberéig, meghaladva a 13 milliót. Az MNB legutóbbi adatai szerint 74 ezer hazai elfogadóhelyen összesen mintegy 90 ezer kártyaelfogadó terminál van, amelyeknek a 36 százaléka egyérintéses fizetésre is alkalmas és csaknem kétmillió egyérintéses funkcióval ellátott bankkártya van forgalomban. Mindenütt, ahol az egyérintéses technológia, például a PayPass elérhető, az arra alkalmas mobiltelefonokkal ugyanúgy lehet egyetlen érintéssel fizetni.

Annak fényében, hogy a magyar háztartások 95,4 százalékában van legalább egy mobiltelefon, és becslések szerint több mint 700 ezer aktív okostelefon-használó van az országban, óriási potenciál van Magyarországon az innovatív, mobil alapú fizetésben - vélekedik Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója. A MasterCard budapesti irodája több fontos magyarországi kezdeményezést támogat, például a MobilTárca projektet, amelynek célja egy fizetési és pontgyűjtő funkciókat magában foglaló integrált mobiltárca létrehozása, ezt jelenleg tesztelik a felhasználók.

Az egyérintéses, úgy nevezett "PayPass" technológiára alapozva a MasterCard azon is dolgozik, hogy egységes, minden piacon működő QR-kód rendszert hozzon létre a mobilfizetés megkönnyítése érdekében - közölték.

zöldhasú
Hirdetés