2013. december. 16. 13:05 MTI Utolsó frissítés: 2013. december. 16. 12:59 Gazdaság

Tesztelték a hazai csokikat, alig találtak hibát

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) az ellenőrzött csokoládék 3,5 százalékában talált hibát, leggyakrabban a jelölés volt pontatlan, illetve lejárt a minőségmegőrzési idő - mondta Pleva György, a Nébih Élelmiszer-és Takarmánybiztonsági Igazgatóságának vezetője hétfőn.

A termék jelölésekor a fantázianév mellett fel kell tüntetni a pontos megnevezést, valamint az összetevőket is csökkenő sorrendben. A jövő év végétől vastag betűkkel kell feltüntetni az allergén anyagokat is - tette hozzá az igazgató.

Az összetevők között fontos a kakaóvaj, a termék legfeljebb 5 százalékát adhatja ettől eltérő növényi zsiradék. A kakaó szárazanyagnak a tejcsokoládéban legalább 25, az étcsokoládéban 35 százalékot kell kitennie, de a prémium termékekben elérheti a 85 százalékot is - ismertette Pleva György.

Sánta Sándor, a Bonbonetti csoport vezérigazgatója - mint a tájékoztató házigazdája - a magyar édesipari piacot évi 190 milliárd forintban határozta meg, ebből cége 10 milliárd forinttal részesedik úgy, hogy a szaloncukor és a drazsépiacot vezeti,  a desszertek és táblás termékek piacán pedig a második-harmadik helyen áll. A Bonbonetti csoport 2012 óta a Rosaen csoport része, azóta 1,5 milliárd forint beruházást hajtottak végre Magyarországon.

A magyar csokoládéfogyasztás egy főre vetítve évi 3,6 kilogrammot tesz ki, ezzel az EU utolsó harmadába tartozik. Legjobban a táblás csokoládé fogy 1,1 kilogrammal, majd a szeletes 1, a desszert pedig 0,5 kilogrammal következik. A piacra kerülő szaloncukor egynegyede ma már minőségi termék, a Bonbonetti ebből évi 100 millió darabot állít elő.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
Itthon Lengyel Tibor 2024. december. 14. 09:30

A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti kocsijának felújítását

A Közlekedési Múzeumnak nem volt rá pénze, így a MÁV karbantartási keretéből fizettette ki Lázár János minisztériuma a kormányzó vasúti kocsijának restaurálását. A konyha-étkezőkocsit szinte a semmiből építették újjá, mahagóni falburkolattal és francia selyemkárpittal borították, a számla végösszege 200 millió forint lehetett. Közben a MÁV-nál gyakran alig jut pénz a közforgalmú járművek életben tartására.