2013. október. 14. 18:12 MTI Utolsó frissítés: 2013. október. 14. 18:15 Gazdaság

Már csak a úti sarc beszedésére lesz jogosult az autópálya-kezelő

Az MSZP és az LMP nemmel szavazott Németné ötletére, a Jobbik tartózkodott. Az ÁAK hatáskörébe novembertől már csak a matricás és használatarányos útdíj beszedése tartozik, többi feladatát a közútkezelő veszi át tőle.

Az Országgyűlés hétfői döntése nyomán novembertől a Magyar Közút Nonprofit Zrt. veszi át az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. közútkezeléssel kapcsolatos feladatait, az autópálya-kezelő hatásköre a használatarányos útdíj beszedése lesz.

Az erről szóló törvénymódosítást Németh Lászlóné fejlesztési miniszter kezdeményezte, a Ház pedig kormánypárti szavazatokkal fogadta el. Az MSZP és az LMP nemmel szavazott, a Jobbik tartózkodott.

Eszerint az ÁAK novembertől a matricás és használatarányos útdíj-fizetési rendszerek működtetésére, fejlesztésére, továbbá a díjak beszedésére jogosult, a közútkezelő pedig - a koncesszióban épült M5 és M6 kivételével - átveszi az összes autópálya kezelését, üzemeltetését és fenntartását.

Fónagy János államtitkár a javaslat parlamenti általános vitájában azt mondta, jelentős megtakarítások várhatók, mivel a két szervezet összesen 93 üzemmérnökségének egy része középtávon megszüntethető. Példaként említette, ha 12 mérnökséget szüntetnek meg, akkor azzal telephelyenként évi 42 millió forintot, összesen évi félmilliárd forintot spórolhatnak meg.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.