A Sólyom egyelőre a földön marad
Még nem látni, hogy mikor szállhat fel a Sólyom első gépe, de az biztos, hogy nem napokon belül. Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke szerint a légitársaság ráadásul időnként előrerohant a kommunikációval. A cég kommunikációja nincs teljesen összhangban a befektetőkkel kapcsolatban sem, pontosabban azzal, amit a hatóság tud erről.
Még nem látni, hogy mikor szállhat fel a Sólyom első gépe, de az biztos, hogy nem napokon belül – írja a napi.hu. Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke szerint egyelőre ugyanis még nem látszik az a nap, amikor kiadhatják a társaság működési engedélyét. A légitársaság május végén nyújtotta be az ehhez szükséges első dokumentumot, de az érdemi engedélyeztetés július közepén kezdődött el. A hatóságnak 90 napja van kiadni az engedélyt, viszont rendszeresen hiánypótlást kell kérniük, már szinte napi kapcsolatban vannak a céggel.
Az NKH engedélye a feltétele annak, hogy a cég ennek birtokában nemzetközi légügyi szervezethez , az IATA-hoz forduljon a szükséges kódért. A cég ezt követően kezdheti meg a jegyek értékesítését, ehhez azonban ismerni kellene a légitársaság menetrendjét. A Sólyom azonban ezt még nem terjesztette a hatóság elé. A cég vezető tisztségviselőinek meghallgatása is csak most kezdődött el, pedig ezt már májustól kérték a hatóságnál.
Győri szerint a Sólyom ráadásul időnként előrerohant a kommunikációval is. A cég júliusi, nemzetközi sajtótájékoztatója után az Európai Bizottság (EB) rendre tájékoztatást kér a hatóságtól a Sólyom kapcsán. A cég kommunikációja nincs teljesen összhangban a befektetőkkel kapcsolatban sem, pontosabban azzal, amit a hatóság tud erről.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.