Még mindig bizonytalan egy tizenkét kilométeres rész sorsa az M3-as autópálya új szakaszából Szabolcs megyében. A 49-es főút és Vásárosnamény közötti, majdnem 12 kilométeres részről van szó, amelynek építésére az Index szerint lehet, hogy megint új közbeszerzési eljárást kell kiírni. Ha valóban erre lesz szükség, legalább fél évet csúszhat a munka.
A beruházó, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője megerősítette, hogy csúszhat a kivitelezés.
December végén írták ki a közbeszerzést az M3-as autópálya 49-es főút és Vásárosnamény közötti szakaszának megépítésére. Az ajánlati felhívást azonban később egy helyesbítéssel egészítették ki, ez a kiegészítés a műszaki tartalomra és a teljesítési részhatáridőre vonatkozott – mondta Loppert Dániel.
A kiegészítést március 1-jén küldték el a Közbeszerzési Értesítő szerkesztőségéhez, amelyet március 5-én juttattak el itthonról az Európai Unió Kiadóhivatalhoz. Itt azonban elakadt az ügy: az uniós kiadónak március 8-án délután fél háromig kellett volna közzétennie a kiegészítést, de ez nem történt meg. Emiatt valóban „fennáll a veszélye, hogy a közbeszerzési eljárást újból ki kell írnunk, amely több mint féléves csúszást eredményezne az M3-as autópálya 49. számú főúttól Vásárosnaményig történő meghosszabbításában” – mondta a szóvivő.
Az M3-as ezen szakaszának ügye régóta húzódik. 2010 nyarán már úgy tűnt, hogy mind a Nyíregyháza és a 49-es út közötti, mind a 49-es és Vásárosnamény közötti szakasz építése elindul. Előbbi 33,8 kilométerét a Közgép, a Strabag, a Colas és a Kelet-Út alkotta projekttársaság, a CSKK építi 32 milliárd forintért.
A vásárosnaményi szakasz építésére nyolcan pályáztak, 2010 márciusában volt eredményhirdetés. A győztes az osztrák érdekeltségű Porr Építési Kft. és Teerag-Asdag Kft. konzorciuma lett, de a Vegyépszer megtámadta a döntést a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, amely igazat is adott neki.
2010 júniusában újabb eredményhirdetés volt, ekkor négy érvényes pályázat érkezett, ismét a Porréké volt a legolcsóbb, ezt a Vegyépszer megint megtámadta, megint sikerrel. Ezután hosszú ideig állt az ügy, majd tavaly ismét elindult a tendereztetés.
Az eredeti tervek szerint jövő őszre a teljes, 45,7 kilométeres útnak el kellene készülnie Szabolcsban – emlékeztetnek a cikkben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.