Gazdaság MTI 2012. február. 24. 13:46

Újragondolnák a tömegközlekedés finanszírozását a nagyvárosi polgármesterek

A közösségi közlekedés kétszintű finanszírozási rendszerének egységesítését szorgalmazó javaslattal fordulnak Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez a tömegközlekedést saját tulajdonú vállalattal biztosító vidéki városok polgármesterei - jelentette be Kósa Lajos debreceni és Kriza Ákos miskolci polgármester pénteken Debrecenben.

A javaslat egyik legfontosabb pontja, hogy a cégek felelőssége korlátozódjon a járműfenntartási feladatokra. "A Volán nem épít utat, de a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) épít villamospályát. (...) A DKV-nak ne kelljen villamospályát építenie, de a BKV-nak se metróalagutat" - fogalmazott Kósa Lajos.

Meglátása szerint a mostani rendszer másik problémája az, hogy "aki saját erőből fejleszt, az csőddel néz szembe az amortizációs költségek miatt". A DKV régi, "lerozzant" járműparkjának idején elenyészőek voltak az amortizációs költségek, mióta viszont egy új buszflottát állítottak üzembe, a költségek elszálltak – mondta. Hozzátette, hogy erre nem az a megoldás, hogy "akkor hagyjuk az utakon a régi buszokat".

Hozzátette: még egyeztetnek a javaslat részleteiről Debrecen, Miskolc, Kaposvár, Pécs és Szeged polgármesterei.

Túry Gergely

Kriza Ákos kitért arra, hogy a miskolci villamosprojektnél csak most fognak szembesülni ezekkel a problémákkal. Szavai szerint tisztázni kell az alapelveket és mindenkire ugyanazok a szabályok kell, hogy vonatkozzanak, függetlenül attól, hogy állami vagy önkormányzati fenntartású a közlekedési cég.

Kósa Lajos úgy látja, hogy Budapest és a BKV helyzete más nagyságrendű gond, az említett városok tömegközlekedési helyzetével nem hasonlítható össze.

zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.