Tartanak a külföldi oldalaktól az online vásárlók
Az Európai Unióban végzett kutatások azt mutatták, hogy az uniós fogyasztók tartanak a határon átnyúló vásárlás veszélyeitől, a jogérvényesítés nehézségeitől, ezért inkább a belföldi webáruházakat részesítik előnyben - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság csütörtökön.
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát (ECC-Net) a nemzeti szervezetek alkotják. Ezek feladata elsődlegesen a határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való érdemi közreműködés, a felek közötti megállapodás elérése.
A panaszok megoldásában való segítségnyújtás mellett az Európai Fogyasztói Központok Hálózata kiemelten fontosnak tartja a fogyasztók tájékoztatását, többek között a határon átnyúló vásárlások előnyeiről és azok veszélyeiről is. A cél, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az őket megillető jogokkal, és növekedjen a határon átnyúló vásárlásokba vetett bizalmuk.
Az idei próbavásárlásokat 17 ország fogyasztó központja szervezte és a közlemény elemzi ezek tapasztalatait.
Így például a honlapokon a kereskedők 86 százalékának volt megtalálható a címe, ami a reklamáció miatt fontos. A próbavásárlások 91 százalékában a honlapon elsőre megjelenített vételár - a szállítási költség kivételével - minden járulékos költséget tartalmazott. A szállítási költség összege csak a rendelésnél kért adatok kitöltése után volt megismerhető, ugyanis a szállítási költség a távolságtól és a szállítási módtól is függ.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.