Nielsen: két százalékkal csökkent az élelmiszerüzletek száma tavaly
Az általános élelmiszerüzletek száma tavaly 2 százalékkal, 332 egységgel csökkent, az év végén 19.569 boltban árusítottak élelmiszert Magyarországon - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön.
A piackutató szerint zömmel a legkisebb, 50 négyzetméteres és az annál kisebb boltokból regisztráltak kevesebbet. Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója a közleményben hangsúlyozza: a legnagyobb mértékben a hipermarketek és diszkontok száma növekedett egyik évről a másikra, előbbiekből 165, utóbbiakból 467 működött az év végén, és 581-re gyarapodott a szupermarketek száma.
Tavaly az élelmiszer üzletláncok terjedésével az eladótér minden régióban átlagosan 4 százalékkal emelkedett, így az általános élelmiszer-üzletek összes eladótere elérte 2010 végén a 3,17 millió négyzetmétert. A Nielsen szerint a forgalom szempontjából a hagyományos üzletek piaci pozíciója azért maradt stabil, mert a recesszió nyomán a fogyasztók gyakrabban mennek boltba, mint korábban, viszont alkalmanként kevesebbet vásárolnak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.