Nielsen: 165 milliárdot költöttünk saját márkás termékekre
A magyarországi élelmiszer-kereskedelemi láncok mintegy 165 milliárd forint forgalmat értek el saját márkás termékeikkel az idén az első félévben, ami 2 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában − közölte a Nielsen piackutató vállalat.
Miközben a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategóriánál a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, és 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum eladása stabil maradt az idei első hat hónapban, addig a kereskedelmi márkák piaci részesedése az élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyi árunál pedig 16-ról 17 százalékra emelkedett az első félévben az előző év azonos időszakához képest.
A kereskedelmi márkák részaránya az állateledelnél a legnagyobb, 48 százalék, ugyanez a mutató a mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál 43-43 százalékot tesz ki.
Ahol a gyártói márkák erősek, ott a kereskedelmi márkákból az átlagosnál kevesebbet adtak el. Így például az égetett szeszesital, kávé és tea, valamint az édességek eladásából 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, ennél is alacsonyabb, 6-11 százalék a részarány a hajápolási, szájápolási és testápolási termékeknél, valamint háztartási tisztítószereknél.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.