2011. március. 21. 15:17 MTI Utolsó frissítés: 2011. március. 21. 15:33 Gazdaság

Pekingben nem reklámozhatók a luxuscikkek

Pekingben a jövőben nem reklámozhatók utcai plakátokon a luxuscikkek, és a hirdetésekből el kell tűnniük az autók, a lakások, vagy például a borok reklámjában gyakran használt "mennyei, luxus, vagy csúcsminőség" szavaknak.

A pekingi ipari és kereskedelmi kamara április közepéig adott haladékot a cégeknek, hogy a plakátokat eltávolítsák a kínai főváros utcáiról. Azt követően átszámítva háromezer euró feletti bírság vár azokra a cégekre, amelyek megszegik az előírásokat.

Hasonló intézkedést hoztak a dél-kínai metropoliszban, Csungkingban (Chongqing), ott az ingatlanreklámoknál vezettek be korlátozásokat.

AP

Elemzők rámutattak: az intézkedésekkel a kínai vezetésnek nyilvánvalóan az a célja, hogy a luxuscikkek reklámozásával ne mélyüljön tovább a szakadék a szegények és a gazdagok között.


 

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?