Metrókocsik felújítására írt ki közbeszerzési eljárást a BKV
Két év alatt 95 kocsit kellene felújítani a 2-es vonalon.
Metrókocsik egyes alkatrészeinek cseréjére, felújítására, javítására írt ki nyílt közbeszerzési eljárást a BKV, két év alatt 95 kocsit kellene felújítani a 2-es vonalon. A közbeszerzési eljárásokat összesítő honlap adatai szerint a BKV a metrómotorkocsik egyes villamos készülékeinek adott futásteljesítmény utáni tervszerű javítására, egyes új pótalkatrészeinek szállítására vagy ezen készülékek rendkívüli meghibásodások miatti javítására írta ki a nyílt eljárást. Az MTI-nek név nélkül nyilatkozó BKV-s forrás azt mondta, a felújítás nincs összefüggésben a 2-es vonalon közlekedő Ev szerelvények nagyfelújításával.
Emlékezetett: ezeknek a kocsiknak a nagyszervizét azért nem végezték el, mert az Alstom szerelvényei váltották volna őket. Mivel a francia gyártó a mai napig nem szállította le a kocsikat, a régi, több millió kilométert futott szovjet szerelványeknek továbbra is forgalomban kell lenniük, de felújításukat nem lehet tovább halasztani. Kilométerre pontosan vezetik, hogy mely szerelvényt mikor kell felújítani, ezt biztonsági okokból nem hagyhatják figyelmen kívül.
Összesen 95 kocsit kellene szinte teljesen felújítani két év alatt, hogy forgalomképesek maradjanak. Ebben az évben 48 kocsinak kellene átesnie a J1-es felújításon, amely 1600 munkaórába telik, egy hónap alatt öt kocsival végeznének. Bár a BKV az Alstom-szerződés felmondása után úgy nyilatkozott, hogy azonnal megkezdik a régi metrókocsik felújításának előkészítését, a hárommilliárdos projekt még mindig nem kapott zöld utat.
Az anyagi korlátokon kívül más probléma is van a felújítással, a járműtelepen nincs elég vágány ehhez a javításhoz, kevés a szakember, az alkatrészek nagyon nehezen beszerezhetők, és nincs elég tartalék jármű sem, amellyel ki tudnák váltani a szerviz alatt lévőket. Felvetődött, hogy a felújítás idejére béreljenek szerelvényeket, de ehhez közbeszerzési eljárást kellene kiírni. A BKV a metrókocsik felújításán kívül közbeszerzést írt ki trolibuszok, illetve minden típusú autóbuszuk vázjavítási és vázszerkezeti felújítására is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.