2010. október. 27. 08:03 MTI / hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. október. 27. 07:59 Gazdaság

Nem mozdul a reklámpiac: a gyógyhatású készítmények vezetnek

Az év első kilenc hónapjában csaknem ugyanannyit költöttek a cégek reklámokra, mint egy évvel korábban. A legnagyobb növekedés a kábeltelevíziós piacon következett be, és ahogy tavaly, úgy idén is a gyógyhatású készítmények reklámozására fordították a legtöbbet – írta szerdai számában a Napi Gazdaság.

Reklámköltések médiatípusok szerint, az első három negyedévében 2010/2009 (százalék)

Televízió

                    -10

Kábeltelevízió

                     18

Tévé összesen

                       4

Napilapok

                      -4

Folyóiratok

                      -8

Nyomtatott sajtó összesen

                      -6

Rádió

                      -5

Köztér

                    -19

Internet

                     30

Indor

                    -26

Mozi

                    -13

Teljes piac

                       1

A reklámköltésekkel foglalkozó Kantar Media adataira hivatkozva a lap azt írta: hirdetés szempontjából a tavalyi szerény év után egy hasonló következett. Ez azért meglepő, mert általában a választási évek megnyomják a reklámokra költött teljes költséget, jóllehet a kampányidőszakban a kereskedelmi hirdetések szerényebbek, hogy ne vesszenek el a reklámzajban – olvasható a Napi Gazdaságban. Az elmúlt év első kilenc hónapjában a listaáron számított 415,1 milliárd forint után idén ebben az időszakban 418,7 milliárd forintot fordítottak reklámra a cégek.

zöldhasú
Hirdetés