2010. szeptember. 21. 14:50 MTI Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 21. 14:36 Gazdaság

Európán kívül vége a válságnak a légi közlekedésben

Korábbi előrejelzése többszörösére, 2,5 milliárd dollárról 8,9 milliárdra emelte a szervezetéhez tartozó légitársaságok idei nyereségprognózisát a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, az IATA.

A szövetség vezérigazgatója szerint az élénkülés az ágazatban gyorsabb a vártnál, de valószínű, hogy a negyedik negyedévben lassul a növekedés, és a javulás ellenére még 2011 is nehéz év lesz.
 
Az IATA a legnagyobb gondokat továbbra is az európai légitársaságoknál látja, az idén 1,3 milliárd dolláros veszteséget valószínűsít Európában. A világ többi részén már az idén nyereséges lehet a társaságok túlnyomó többsége, míg Európában csak jövőre köszönt be ez az időszak.

A szervezet adatai szerint a második negyedévben már 3,9 milliárd dollárnyi összesített profitot termelt az a 47 vezető légitársaság, amelyeket a repülési ágazat pénzügyi egészsége szempontjából az IATA figyelemmel kísér. Egy évvel korábban a társaságok összesített nettó vesztesége még 881 millió dollár volt.

Az IATA akkori jelentése szerint a legjobban az észak-amerikai és ázsiai-csendes-óceáni térség légitársaságai teljesítettek. Európában a második negyedévi eredményeket a társaságok összesen mintegy 1, 3 milliárd dollárnyi vagyonértékesítése javította, ami nélkül továbbra is veszteségesek lettek volna. Az IATA értékelése szerint a stabil üzemanyagárak mellett a javuló utazási kereslet is pozitívan hatott az elmúlt hónapokban. Az IATA világszerte 230 légitársaságot tömörít, a fapados társaságok azonban nem tagjai.

 

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.