Ez kell a magyarnak: műanyagpalackos édes vörösbor – GfK felmérés
Vörösborból 15 százalékkal többet, míg fehérborból ugyanennyivel kevesebbet vásároltak tavaly a fogyasztók Magyarországon, az üveges borok helyére egyre inkább a műanyag palackosak lépnek – állapította meg felmérésében a GfK Hungária.
A jelentés szerint – amely a háztartások borfogyasztásáról számol be – az otthoni célra vásárolt borok piaca 2009-ben összességében 5 százalékkal nőtt, azonban ez a növekedés nem érződött a piac legnagyobb volumenét kitevő üveges kiszerelésű szegmensnél.
Két éve még az eladott bor 81 százaléka volt üveges palackozású, tavaly viszont ennek az aránya 71 százalékra csökkent. Ugyanakkor a műanyag palackozású borok aránya egy év alatt 12-ről 20 százalékra nőtt.
A bort elsősorban a szupermarketekben szerzik be a magyar fogyasztók, de folyamatosan növekszik a termelőktől történő vásárlás. Az első értékesítési formára jut az eladott bor háromnegyede, annak ellenére, hogy a nagy üzletekben tavaly 3 százalékkal visszaesett a bor forgalma. A kis boltok adják a forgalom 15 százalékát, míg a maradék termelői eladás. Ez utóbbi 2009-ben 16 százalékkal növekedett.
Az összes megvásárolt bor 58 százaléka volt valamilyen édes, vagy félédes típusú a múlt évben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.