Csúszik a Margit híd felújítása
A jelenlegi ütemtervhez képest csúszik a Margit híd felújítása, mert a statikai számítások és a közbeszerzési eljárás is elhúzódott – mondta Temesi Attila, a Fővárosi Önkormányzat közlekedési ügyosztályának alosztályvezetője.
Az építési tervek, statikai vizsgálatok, valamint a hatósági jóváhagyások rendelkezésre állnak. A független statikai számítások és az úgynevezett nyúlásmérő bélyegek adatainak feldolgozása azonban a tervezettnél több időt vett igénybe és az ütemtervbe ezeket még nem vezették át – közölte Temesi Attila, hozzátéve: az ütemterv módosítása novemberben várható.
Tájékoztatása szerint a közbeszerzési eljárásból eredő csúszás egy hónaposra tehető, emiatt viszont vannak olyan munkálatok, amelyeket nem biztos, hogy a téli hónapokban el tudnak végezni. Ilyen az acélszerkezet építése és a hegesztés is, ezek hatását kell még átvezetni az ütemezésen – tette hozzá.
Mint mondta, jelenleg a műhelyekben gyártják az acélszerkezeteket, a hídon pedig a közműkábeleket húzzák ki, váltják ki, illetve cserélik, ezért nem tapasztalható „látványos munka” a dunai átkelőn.
Temesi Attila közölte: jelenleg nem lehet tudni, hogy az előzetes terveknek megfelelően visszaadhatják-e a forgalomnak 2010 augusztusában a hidat. Erre akkor lehet majd választ adni, ha elkészül az új ütemterv. Kitért arra, hogy a tervekben nincsenek tartalékidők beépítve, ezért az elkövetkezendő hónapok munkája során kell a jelenlegi időveszteséget behozni.
Hangsúlyozta ugyanakkor: az nem fordulhat elő, hogy 2011 januárjára –, amikortól Magyarország az Európai Unió soros elnöki tisztjét tölti be – nem adják vissza a forgalomnak a hidat.
Temesi Attila a híd felújításának anyagi hátteréről azt mondta: mivel drágább ajánlatokat kaptak a vártnál és a bruttó költségek már 26 milliárd forintra rúgnak, Brüsszel dönt majd arról, mennyiben változik a projekt támogatása.
Az alosztályvezető kifejtette: a megkötött szerződés szerint a projektet 50 százalékban segíti az EU, ez a korábbi becsült költségek alapján 6 milliárd forint. Az unió most vagy tartja az 50 százalékos támogatást és akkor növekszik az összeg, vagy csökkenti annak mértékét, ezzel jóváhagyva a korábban megítélt 6 milliárd forint támogatást. A főváros azt reméli, hogy megtartják az 50 százalékos arányt és ezzel 13 milliárdra nőhet a projekt uniós támogatása.
A Margit híd felújítása augusztus 21-én indult meg, ekkor zárták le a forgalom elől az átkelőt. A felújításról szóló szerződést augusztus 10-én írta alá a Fővárosi Önkormányzattal a kivitelező Közgép-Strabag és az A-Híd Zrt. A munkálatok 2011 márciusáig tartanak, de a forgalomnak 2010 augusztusában szeretnék visszaadni a hidat.
A hídon a felújítás ideje alatt csak a villamosok, a BKV-autóbuszok, valamint a megkülönböztető jelzést használó járművek közlekedhetnek. A gyalogosok a déli járdán zavartalanul haladhatnak, a kerékpárosok pedig a KRESZ szabályai szerint tolhatják át biciklijüket.
* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.