2009. október. 20. 15:37 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. október. 20. 15:29 Gazdaság

A Coca-Cola a válságban is vastagon keres, 24 százalékos a profit

A Coca-Cola Co. harmadik negyedévi nyeresége kevesebb mint 1 százalékkal csökkent, holott eladásai az alacsonyabb lakossági fogyasztási kiadások miatt jelentősebben estek vissza, nyereségét az akkor még erős dollár terhelte meg.

A világ legnagyobb italipari vállalata 1,91 milliárd dollár, részvényenként 81 cent eredményt ért el a harmadik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 1,92 milliárddal és részvényenként 81 centtel. Az aktuális negyedéves eredmény részvényenként 1 cent egyszeri rendkívüli módosító tételt is tartalmaz. Módosító tétel nélkül az egy részvényre eső eredmény 82 cent.

A Coca-Cola harmadik negyedévi forgalma főként a deviza árfolyamhatások miatt 8,04 milliárd dollárra csökkent az előző év azonos negyedévi 8,39 milliárdról.

A Reuters által megkérdezett szakértők módosító tétel nélkül 81 centes egy részvényre eső eredményt jeleztek előre 8,11 milliárd dolláros forgalom után. Az értékesítés a feltörekvő piacokon, Indiában, Kínában és Brazíliában emelkedett.

Muhtar Kent, a Coca-Cola elnök-vezérigazgatója stabilnak minősítette a harmadik negyedévi eredményt, rámutatott egyúttal a jövő év várható nehézségeire, mivel a fogyasztói hajlandóság várhatóan csak lassú ütemben javul.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.