2009. szeptember. 24. 12:51 MTI Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 24. 12:50 Gazdaság

A Yahoo! 100 millió dolláros reklámkampánya a felújított portálért

Százmillió dolláros reklámkampánnyal hívja fel a figyelmet felújított portáljára a Yahoo!! Internetes szolgáltató cég. A Yahoo! vezetősége bízik abban, hogy az átalakított honlap a forgalmat és a bevételt egyaránt növeli majd.

A Yahoo! megnyitja honlapját riválisainak is, lehetővé téve, hogy a felhasználók olyan portálokat integrálhassanak az internetes lapba, mint a Facebook és a Hotmail. E lépéseket Carol Bartz, az új főnök azért határozta el, mert a Yahoo! hiába a világ egyik legtöbbet látogatott portálja, mégsem tud elég profitot termelni – írta a BBC News.

Amikor a kaliforniai székhelyű cég először jelentette be a változtatásokat, sok elemző borúlátó volt: ugyanis úgy vélték, hogy a felhasználókat nem nagyon érdeklik a portálok, inkább a keresőmotorokat használják, hogy megtalálják saját oldalaikat.

Rich Riley, a Yahoo! európai első elnökhelyettese állítja, hogy a felhasználóik zöme mégis inkább a főoldalt tölti be elsőként, éppen ezért próbálják itt értékesíteni a reklámfelületeket. Közlése szerint a főoldali reklámok tetemes bevételt hoznak, egyetlen nap alatt akár több millió dollárt is. A profit még így sem elegendő, ezért van szükség arra, hogy megnyissák az oldalt riválisaik számára oly módon, hogy a felhasználók integrálják saját kedvenc honlapjaikat a Yahoo!-ba, így bármikor onnan tudják elérni ezeket. Ezzel tulajdonképpen egész internetes életüket egyetlen oldalra, a Yahoo!-ra redukálhatják – magyarázta Riley.

Ennek a megoldásnak a Yahoo! számára megvan a maga hátulütője is, hiszen ezáltal a forgalom széttagolódhat a többi portálra, legyen szó akár hírekről, időjárásról vagy üzleti életről. A Yahoo! ráadásul saját maga is megad egyéb linkeket a főoldalán. Nagy Britanniában például a The Telegraph, a The Guardian, és a Daily Mail közvetlenül elérhető rajta keresztül.

A 100 millió dolláros reklámkampány leginkább 10 országra összpontosul: az Egyesült Államokra, Nagy-Britanniára, Indiára, Franciaországra, Brazíliára, Dél-Koreára, Tajvanra, Indonéziára, Hongkongra és Kanadára. Feltűnően sok közöttük a fejlődő ország: Riley szerint azért érdemes velük foglalkozni, mert „a többmilliárdnyi új felhasználó innen származik majd a jövőben”.

zöldhasú
Hirdetés