Lassan, de biztosan kapaszkodik a Microsoft új keresője
A Bing kezdeti népszerűsége nem lankad, sőt, a legutóbbi felmérések szerint az elmúlt hónap során tovább sikerült növelnie piaci részesedését.
Az Ars Technica blog értesülései szerint a Bing-et az összes kereső 8,23 százaléka használta június hónapban, míg júliusban ez az arány már 9,41 százalék volt. A Yahoo és az új keresőt üzemeltető Microsoft fúziójának bejelentésével a redmondiak érdekeltségébe ezzel együtt mintegy 20,36 százalékos szelet jut a keresők piacán. Ez még mindig kevés a Google 77,54 százalékával összehasonlítva, azonban tény, hogy a második legnagyobb részesedési arány a többi versenytárshoz képest.
A StatCounter hálózati forgalmat elemző cég szerint a Bing „lassan, de biztosan” bővíti felhasználói körét. Ehhez kapóra jött a Yahoo keresőmotorjának, illetve a háttérben működő keresési infrastruktúrának a beolvasztása. Az egy százaléknyi emelkedés pedig azt mutatja, hogy a felhasználókat érdekli az új oldal és fogékonyak az áttérésre a Google-től. A StatCounter elemzése szerint a Bing már így is nagyobb érdeklődést tudott kiváltani az internetezőkből, mint a Microsoft korábbi keresője a Live Search.
Ellenkező trendek - ahogy a Bing elkezdett kapaszkodni, a Google görbéje lefelé fordult © StatCounter |
Továbbra is a Google a piac királya, azonban az elemzések szerint míg júniusban még a felhasználók 78,48 százaléka választotta a legnépszerűbb keresőt, ez az arány júliusban már „csak” 77,54 százalék volt. Az elemzők felhívták rá a figyelmet, hogy a Google többé nem veheti készpénznek a keresőpiaci dominanciát, a fenti számok ugyanis tovább fognak csökkenni az idő múlásával.