Viszik, mint a cukrot krízis idején is, jól megy a H&M-nek
A válság ellenére a várakozásokat felülmúló mértékben növelte adózott eredményét a harmadik negyedben a Hennes and Mauritz. A világ harmadik legnagyobb divatcége – az amerikai Gap és a spanyol Zara után – a jó eredményeken felbuzdulva az eredetileg tervezettnél több új üzlet nyitását tervezi még az idén.
A svéd vállalat adózott eredménye 4,1 százalékkal nőtt a harmadik negyedben, 3,46 milliárd koronára az egy évvel korábbi 3,33 milliárdról. A működési eredmény 7,7 százalékkal 4,70 milliárd koronára emelkedett, elemzők 4,53 milliárdot vártak. A bevétel 12,4 százalékkal 27,6 milliárd koronára(4 milliárd dollár) nőtt 25,4 milliárdról a kedvező árfolyamhatásoknak és az új üzletnyitásoknak köszönhetően.
A társaság derűlátóan ítéli meg a további kilátásokat, ezért az idén összességében 240 boltot nyitnak a korábban tervezett 225-tel szemben. A H&M-nek világszerte 1840 üzlete volt augusztus végén, tavaly ilyenkor 1618.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.