Megéri luxusüzletet nyitni Budapesten
Bár a válság kissé visszaveti a luxusboltok forgalmát, a prémium termékek gyártóinak megéri a budapesti jelenlét – derül ki a Világgazdaság összeállításából.
Ezt jelzi, hogy hamarosan egy újabb híres márka, az Emporio Armani tűnik fel az Andrássy úton. Az összeállításból kiderül: tavaly több luxus üzlet, a Burberry, a Gucci, a Vertu, a Roberto Cavalli valamint a Tag Heuer nyílt ugyanitt.
Az ilyen luxus termékeket kínáló üzlet nyitása nem olcsó, hiszen négyzetméterenként akár 2500 euróba is kerülhet. Ez a beruházás azonban normál gazdasági körülmények között 3-5 éven belül is megtérül. A lap összegezése szerint a recesszió hatását főleg a top prémium kategóriás termékek – elsősorban az órák és az ékszerek – forgalmán érzik meg a boltok.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.