2009. június. 16. 11:59 MTI Utolsó frissítés: 2009. június. 16. 11:51 Gazdaság

Magyarország 27. a Globális Kiskereskedelem Fejlődési Index listán

Magyarország a 27. helyre került a nyolcadik alkalommal közzétett Globális Kiskereskedelem Fejlődési Index (GDRI) listán – közölte a rangsort publikáló A.T. Kearney tanácsadó cég.

Az A.T. Kearney tanulmányában a kiskereskedelmi befektetési környezetet vizsgálta 30 feltörekvő piacon. A közlemény adatai alapján a nagyobb, rugalmasan fejlődő országok vezetik a 2009-es GRDI listát, valószínűleg ők állnak majd a gazdasági fellendülés élére is.

Az index szerint a kiskereskedelmi befektetések szempontjából – öt éven belül negyedszerre – ismét India volt a legvonzóbb ország. A GRDI 2009-es első tíz országa között Oroszország, Kína, az Egyesült Arab Emirátusok, Szaúd-Arábia, Vietnam, Chile, Brazília, Szlovénia és Malajzia szerepel.

Az A.T. Kearney közleménye kiemelte: megtévesztő lehet, hogy Magyarország helyezése alapján nem vonzó célpont a globális kiskereskedők számára. Ennek oka azonban nem a piac fejletlensége, hanem az, hogy a nagy nemzetközi szereplők már nagy mértékben telítették a magyar piacot. A nemzetközi tanácsadó vállalat rámutatott: Magyarország számára sem a demográfiai tényezők, sem a vásárlőerő fejlődése nem hoznak várhatóan pozitív változást, így a közeljövőben nem is várható az ország előrelépése a GRDI listán.

A GRDI, amelyet a tanácsadó vállalat 2001 óta tesz közzé, kiskereskedelmi terjeszkedés szempontjából rangsorolja a feltörekvő országokat 25 változó alapján, beleértve a gazdasági és politikai kockázatot, a kiskereskedelmi piac vonzerejét, a kereskedelmi telítettség szintjét és a különbséget a bruttó hazai termék és a kereskedelem növekedése között.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.