Lehúzástechnika: így keresnek rajtunk az áruházláncok termékeivel
A piackutatók tapasztalata szerint a nemzetközi áruházláncok és hipermarketek, például a Metro, az Auchan, az Aldi és a Lidl akciós termékei gyakran garázsboltokba vagy akár magyar üzletlánchoz tartozó üzletekbe kerülnek – írja a Napi Gazdaság.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a leárazott termékeket felvásárló kisboltosok a szürke-, illetve a fekete kereskedelmet erősítik. Ezek a kisboltosok nem kérnek áfás számlát a kartonszám felvásárolt áruról, miközben üzletükbe törzsvásárlók járnak, akiknek nem adnak blokkot, vagy egyszerűen kreatívan könyvelnek – tette hozzá.
A főtitkár véleménye szerint a problémakörre egyelőre nincs megnyugtató megoldás, hacsak nem a szigorúbb hatósági ellenőrzés, s annak felderítése, hogy az elmulasztott számlaadás mögött milyen árukészletek állnak - olvasható a Napi Gazdaságban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.