Csökken a vásárlókedv az Egyesült Államokban
Az Egyesült Államokban már a nagy leértékelések sem vonzzák a vásárlókat, jóllehet a pénzügyi válság terjedésével sok üzletlánc nagy árengedményekkel igyekszik javítani az eladásokon, állapította meg a hétfői The Wall Street Journal.
"A leértékelésekkel nehezen lehet rávenni az óvatos vásárlókat, hogy megnyissák pénztárcáikat", írta a vezető amerikai gazdasági napilap, amely szerint a legtöbb kiskereskedelmi áruházlánc jelentős forgalomcsökkenést szenvedett el szeptemberben.
Az elemzők a pénzügyi válság közepette a szokásosnál is érzékenyebben figyelik a fogyasztói magatartás mérőszámait, amelyek alapján kedvezőtlenek a kilátások az idei ünnepi vásárlószezonra.
Az újság szerint az a kulcskérdés, hogy a kongresszus által elfogadott 700 milliárd dolláros pénzügyi mentőakció megerősíti-e a vásárlók bizalmát az elkövetkező hónapokban, és növekedni fog-e a költekezés.
Az üzleti és forgalmi adatokat figyelő Shopper-Trak RCT intézet szerint az amerikaiak idén szeptemberben 9,2 százalékkal kevesebb üzletet látogattak meg, mint egy éve ugyanebben a hónapban.
Az élelmiszer és benzin forgalma nem csökken, viszont egyre többen halasztják el a nem sürgős vásárlásokat, kevesebb bútor, ruhanemű és elektronikai cikk fogy. Ennek következtében az áruházláncok további árcsökkentésekre kényszerülhetnek, írta a The Wall Street Journal.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.