Átalakítják a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás rendszerét
Gyökeresen átalakítaná a pénzügyi tárca a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) rendszerét – értesült a Népszabadság.
A még nem végleges javaslat szerint a jelenlegi egységes december 31-e helyett mindenki a járműve megvásárlásától számított egy év múlva köthetne új szerződést. Továbbra is fenntartanák azonban azt a rendszert, amelyben a biztosítóknak együtt, október végén kellene közzétenniük jövő évi tarifáikat. Így a jelenlegi kampányidőszak fokozatosan, az autópark cserélődésével párhuzamosan veszítene jelentőségéből.
A bónuszbesorolások rendszerében 2010-től általános szabályként továbbra is megmaradna, hogy az autós egy év kármentes időszak után egyet léphet felfelé, ám a biztosítók ettől akár el is térhetnek, és dönthetnek úgy is, hogy ügyfelük balesetmentes vezetését azzal honorálják, hogy kettővel javítják bónuszfokozatát. Ez az autósok szempontjából jó ugyan, hiszen minél magasabb bónuszuk van, annál olcsóbbá válik a kötelezőjük, ám biztosítási szakemberek szerint ez a jelenlegi, egyébként jól működő rendszer széteséséhez vezethet, ráadásul még átláthatatlanabbá teszi a már amúgy sem túl egyszerű árképzést.
A pénzügyi tárcánál nem kommentálták a lap szerdai számában megjelenő értesüléseket, azt azonban nem cáfolták, hogy elkészült a koncepció. Az ötleteket a tárca elküldte az érintett biztosítóknak, és a szakmai egyeztetés eredményeként alakulhat majd ki a végleges koncepció.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.