A mellékvonalokon is megrendeli a közszolgáltatást a GKM
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) az új vasúti menetrendben is megrendeli a közszolgáltatást az alacsony kihasználtságúnak ítélt 38 mellékvonalon - ismertette Garamhegyi Ábel, a GKM államtitkára a társadalmi szervezetekkel illetve a szakszervezetekkel folytatott egyeztetést követően.
Garamhegyi Ábel közölte, hogy a 12 mellékvonal esetében párhuzamosan elindítják a vasúti járatok kiváltására szánt helyközi autóbuszokat a szolgáltatási színvonal nyomon követése, a zökkenőmentes szolgáltatóváltásra felkészülés érdekében. Az államtitkár jelezte: bízik abban, hogy a megoldási javaslatot a szakszervezetek is elfogadják, és a szerdára meghirdetett munkabeszüntetést átgondolják. Az autóbuszok közlekedtetése némi többletköltséget jelent ugyan, de megnyugtatóan rendezni kívánják a települések ellátását.
A 12 mellékvonal esetében változhat az időpont, hogy meddig szól a megrendelés a vasúti közszolgáltatásra, illetve többféle megoldás jöhet szóba ezeknél. A GKM közlése szerint a Balatonmáriafürdői elágazás-Somogyszob, a Mezőfalva elágazás-Paks, a Börgönd-Sárbogárd, a Godisa-Komló, a Pécs-Pécsvárad, a Villány-Mohács, a Szilvásvárad-Putnok, a Kocsord alsó-Csenger, a Tiszalök-Óhat-Pusztakócs, a Mezőhegyes-Battonya, a Kisszénás-Kondoros, a Vésztő-Körösnagyharsány mellékvonalakon kezdik meg a felkészülést a szolgáltatóváltásra.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.