A reklám ne befolyásoljon, inkább informáljon
Nálunk tíz emberből négy érdeklődik az újdonságok iránt, és többen gondolják azt, hogy a reklámnak inkább informálnia, mint befolyásolnia kellene. Huszonhat százaléknyi magyar fogyasztót nem érdekelnek az újdonságok - állítja aGfK Hungária felmérése.
A GfK Hungária Piackutató Intézet februárban mintegy 1000 főt kérdezett meg egyebek mellett arról, hogy mennyire fogékony a magyar lakosság az újdonságok és technikai fejlesztések iránt, továbbá, hogyan viszonyul a reklámokhoz.
URLguru |
A megkérdezettek 38 százaléka azt állította, hogy érdeklődik az új irányzatok és fejlesztések iránt, és feltétlenül kipróbálja az új dolgokat.
Közel ekkora arányt képviselnek az "óvatos" fogyasztók is, akik nem érdeklődnek kimondottan az újdonságok iránt, és hagyják, hogy azokat mások próbálják ki először.
A legalacsonyabb arányt az a fogyasztói tábor képviselte, amely az újdonságok iránt nem érdeklődik, sőt ragaszkodik a már kipróbált, jól bevált dolgokhoz. A "konzervatív" fogyasztói csoporthoz tartozik a magyarok 26 százaléka - adta hírül a piackutató vállalat.
Az újdonságokról a fogyasztók sokszor a reklámokból értesülnek. A megkérdezettek legnagyobb arányban (86 százalék) azzal az állítással értettek egyet, amely szerint a reklámoknak elsősorban informálniuk kellene, nem pedig befolyásolniuk. Hasonlóan magas arányban (75 százalék) értettek egyet azzal is, hogy a reklám életük részévé vált. Minden második megkérdezett szerint azonban a reklámok összezavarják az embereket, akik így azt sem tudják, mit vásároljanak meg.
Legkevésbé azokkal az állításokkal értettek egyet a fogyasztók, amelyek a reklámok szórakoztató szerepét firtatták. A válaszok alapján csupán 32 százalék gondolja azt, hogy a reklámok változatosságot hoznak az életükbe. A reklámot a megkérdezettek 30 százaléka tartja a szórakozás esztétikailag kellemes formájának, de csak 27 százalékuk szokta a reklámokban hallott dallamokat, szlogeneket dúdolni - derült ki a felmérésből.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.