Kóka cáfolta a Népszabadság állításait a MÁV-ról
A gazdasági miniszter rögtönzött sajtótájékoztatón cáfolta a Népszabadság azon értesülését, hogy
A gazdasági miniszter elmondta, huszonegyedik századi modern európai közlekedéspolitika a céljuk, s ez olyan egyedülálló lehetőség az uniós pénzek felhasználása, amellyel feltétlenül élni kell. Hozzátette: addig akar posztján maradni, amíg esélyt lát a reformok megvalósítására.
3000 kilométernyi vasúti mellékvágány egy része buszközlekedéssel is kiváltható lenne - mondta Kóka János, aki valamennyi vonalat egyesével végignézné a regionális központok vezetőivel, s ez alapján döntik el, hogy szerepük kiváltható-e buszokkal.
Teljesen téves az az állítás, amely szerint már eleve eldőlt, hogy 1000-2000 kilométernyi vasútat kivonnak a hálózatból - mondta a miniszter a Népszabadság hétfői cikkére utalva. El kell dönteni, hogy a volánt, vagy a MÁV-ot finanszírozzuk közpénzből, évi negyven milliárd forint a vasút vesztesége, s ez tarthatatlan - tette hozzá, továbbá azt is: a vasúttársaság számára milliárdos megtakarítást jelent majd az átszervezés.
Kóka szerint a hétvégi őszödi kormányülésen esik majd szó a tarifák és a reformok részleteinek kialakításáról.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.