2006. november. 27. 14:49 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. november. 27. 14:50 Gazdaság

Kóka cáfolta a Népszabadság állításait a MÁV-ról

A gazdasági miniszter rögtönzött sajtótájékoztatón cáfolta a Népszabadság azon értesülését, hogy

A gazdasági miniszter elmondta, huszonegyedik századi modern európai közlekedéspolitika a céljuk, s ez olyan egyedülálló lehetőség az uniós pénzek felhasználása, amellyel feltétlenül élni kell. Hozzátette: addig akar posztján maradni, amíg esélyt lát a reformok megvalósítására.

3000 kilométernyi vasúti mellékvágány egy része buszközlekedéssel is kiváltható lenne - mondta Kóka János, aki valamennyi vonalat egyesével végignézné a regionális központok vezetőivel, s ez alapján döntik el, hogy szerepük kiváltható-e buszokkal.

Teljesen téves az az állítás, amely szerint már eleve eldőlt, hogy 1000-2000 kilométernyi vasútat kivonnak a hálózatból - mondta a miniszter a Népszabadság hétfői cikkére utalva. El kell dönteni, hogy a volánt, vagy a MÁV-ot finanszírozzuk közpénzből, évi negyven milliárd forint a vasút vesztesége, s ez tarthatatlan - tette hozzá, továbbá azt is: a vasúttársaság számára milliárdos megtakarítást jelent majd az átszervezés.

Kóka szerint a hétvégi őszödi kormányülésen esik majd szó a tarifák és a reformok részleteinek kialakításáról.

zöldhasú
Hirdetés