2006. július. 21. 15:03 MTI Utolsó frissítés: 2006. július. 21. 14:50 Gazdaság

Eljárás indul az sms-es autópálya matrica vásárlások ügyében

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának minősül-e az a tájékoztatás, ahogyan az autópálya-matrica sms-es megvásárlására ösztönöz az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. (T-Mobile) és a Pannon GSM Távközlési Zrt.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított egy beérkezett panasz alapján, mert az ÁAK az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlására vonatkozó egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms elküldése szükséges az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlásához, holott az úgynevezett "pre-paid" ügyfelek esetében szükséges egy külön egyenleg előzetes feltöltése is.

Mivel a vizsgálat kezdetén feltárt tények alapján a hivatal megállapította, hogy az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlására irányuló szolgáltatás népszerűsítésében a Magyar Telekom Nyrt. és a Pannon GSM Távközlési Zrt. is részt vett, így a versenytörvény alapján ezeket a vállalkozásokat is bevonta a versenyfelügyeleti eljárásba.

Az eljárás alá vont vállalkozások előzetesen írásban, majd a versenytanácsi tárgyaláson szóban reflektálhatnak a GVH által megfogalmazott versenyjogi kifogásokra. A GVH a döntését a lehető legrövidebb időn belül meg kívánja hozni - áll a szervezet közleményében.


Az ÁAK ZRt. az első félévben 5,6 millió autópálya matricát adott el 16,5 milliárd forint értékben, ami 18, illetve értékben 19 százalékkal több, mint 2005. első hat hónapjában.

zöldhasú
Hirdetés