Kéthetente vásárolunk ruhát
A gyermekes háztartások az átlagnál nagyobb arányban vásárolnak ruhát hipermarketben vagy távol-keleti üzletben.
A gyermekes háztartások a teljes hazai ruházati piac bevételének mintegy 38 százalékát, a cipőpiaci bevételeknek pedig 41 százalékát adják. A GfK Hungária FashionScope kutatásának adatai szerint a gyermekes háztartások 2005-ben gyakrabban vásároltak ruházati cikket, mint egy átlagos háztartás.
A gyermekes háztartások az átlaghoz képest viszonylag nagyobb arányban költenek a hipermarketekben és a távol-keleti üzletekben. A 2005-ös évben a költésük majdnem ugyanakkora részét hagyták az olcsóbb távol-keleti üzletekben (21 százalék), mint a magasabb árfekvésű ruházati szaküzletben (22 százalék). A távol-keleti boltok az utcai árusoknál és piacokon történt vásárlások rovására tudtak nőni. Míg egy átlagos háztartás ruhát és cipőt egy évben hét alkalommal hipermarketben, nyolc alkalommal pedig valamely távol-keleti üzletben szerez be, addig a gyermekes családok 9, illetve 11 alkalommal térnek be ezekbe az üzletekbe.
Azok a családok, ahol nincs gyerek vagy már kinőtt az általános iskolás korosztályból, az átlagosnál nagyobb arányban ruházkodnak szaküzletekből, azaz butikból, ruházati szaküzletből, illetve márkaboltból. Míg a gyermekes családok a teljes ruházati költésük 22 százalékát hagyják ruházati szaküzletekben, addig az idősebb gyerekkel vagy gyerekkel nem rendelkező családoknál ez az arány 29 százalék.A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.