Újabb leépítési tervek a német autóiparban
Újabb németországi autógyár jelentett be leépítési terveket. Ezúttal a Ford német érdekeltségénél csökkentik a létszámot mintegy ezer fővel az év végéig, elsősorban korai nyugdíjazással, mindamellett a cég vezetése nem zárta ki, hogy jövőre "igazi" elbocsátások is lesznek.
A Volkswagen már korábban jelezte, a leépítés elérheti a 25-30 ezer főt, a Mercedesnél 8500 fős elbocsátásról van szó, az Opel egyelőre korkedvezményes nyugdíjazással oldja meg a létszámfelesleg problémáját.
Ugyanakkor a német autóipari szövetség (VDA) pénteken arról számolt be, hogy októberben 3 százalékkal, s ezzel már az egymást követő hetedik hónapban nőtt a személygépkocsik kereslete, igaz ebben külföldi autók is vannak. Októberben 290 ezer új autót helyeztek forgalomba Németországban, az év első tíz hónapjában 2,79 milliót, ami ugyancsak 3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A német autógyárakat egyre jobban sújtja az éleződő verseny, a gyenge dollár, és a nyersanyag-árak emelkedése, annak ellenére, hogy növelik eladásaikat és árbevételüket. A Volkswagennél például nőtt ugyan az üzemi eredmény a harmadik negyedévben, de a vártnál kisebb mértékben. A BMW-nél tovább csökkent az adózott eredmény, a DaimlerChrysler pedig lefelé módosította a Mercedesek idén várható értékesítésének adatait. Az Audinál viszont jól fut a szekér, a társaság az idén értékesítési rekordot vár.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.