Július végétől újabb uniós dohányreklám-korlátozás
Július 31-től már a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása az EU-ban. A televíziós dohányreklámokra már a múlt évtizedben kimondták az uniós tilalmat.
Az uniós direktíva szerint a kulturális és sporteseményeken is korlátozzák a dohányipar hirdetéseit. A mozikban, óriásplakátokon, illetve egyes használati tárgyakon vagy zártkörű eseményeken a dohányárú reklámozására még van lehetőség.
Szerdán az EU bizottsága bejelentette és egyidejűleg üdvözölte is a dohányreklám tilalmának közelgő kiszélesítését, Makrosz Kiprianu fogyasztóvédelmi biztos szerint a dohányzás elleni harc egyik leghatékonyabb módja a dohányreklámok tilalma. Reményét fejezte ki, hogy a most érvénybe lépő uniós direktíva a dohányzás okozta megbetegedések jelentős csökkenését hozza magával, sok-sok életet ment majd meg. Az EU bizottsága szerint Európában évente mintegy 650 ezren halnak meg a dohányzással összefüggő betegségekben.
Az EU már több évvel ezelőtt szerette volna általánossá tenni a dohányreklámozás tilalmát, sikertelenül. A jelentések szerint a dohányzás visszaszorításának igyekezete mögött azon terve áll, hogy a jövő évtől a dohánytermelőknek nyújtott - termésnagysághoz igazodó - támogatások megkurtítására, illetve megszüntetésére készül. Ez a támogatás évente egymilliárd eurónak megfelelő összeg. 2010-re már nem kap támogatást a dohánytermesztés - közölte az EU egyik szóvivője.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.