Egyre többet tévéznek a magyarok
Jelentősen növekszik a televíziós sportközvetítések iránti érdeklődés, miközben egyre kevesebben néznek mozifilmeket. Az országos tévék számára a legnagyobb kihívást mégis a piac aprózódása jelenti.
A tévézéstől való függőség a lap szerint folyamatosan nő. Egy 18 év feletti felnőtt átlagosan 30,34 órát tévézik hetente, ez több mint 13 órával haladja meg az 1992-es adatokat. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kutatásaiból is az derül ki, hogy a médiafogyasztás 70 százaléka a televíziózás. Igaz, ebben az internet nincsen benne. Újság- és folyóirat-olvasásra 7 százalék jut, míg a rádióhallgatás 22 százalékkal veszi ki részét.
Az egyes műsortípusokat tekintve Kolosi úgy véli, az eseménytelevíziózásé a jövő, még akkor is, ha ez a műfaj kifejezetten nagy költségvetést igényel. A reality műsorok iránt a kezdeti érdeklődés 2003-ban visszaesett, az idén azonban az új műfajokkal (Kísértés, A nagy Ő) újra megnőtt a nézettség. Idén átlagosan 1,65 millióan néznek ilyen típusú adásokat a televízióban.
Ugyanakkor folyamatos csökkenést mutat a mozifilmek nézettsége: amíg 2002-ben még 1,07 millióan ültek le képernyők elé, ha filmet vetített a csatorna, addig ebben az évben 938 ezren kíváncsiak a mozifilmekre. Kolosi a lapnak azt mondta, a jövőben is meghatározó szerepet fognak játszani a filmek. Tény az is, egyre többen kíváncsiak a sportközvetítésekre: 2002-ben az MTV-n az RTL Klubon és Tv 2-n a teljes lakosság körében átlagosan 605 ezren néztek egy-egy sporteseményt, ez a szám 2004-ben több mint 60 százalékkal, 982 ezerre emelkedett a három adó esetében.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.