2004. november. 17. 08:45 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Egyre többet tévéznek a magyarok

Jelentősen növekszik a televíziós sportközvetítések iránti érdeklődés, miközben egyre kevesebben néznek mozifilmeket. Az országos tévék számára a legnagyobb kihívást mégis a piac aprózódása jelenti.

Várhatóan újabb szereplőkkel bővül a televíziós piac a jövőben – ismertette a Világgazdaságnak az egri reklámkonferenciára készített előadás egyik lényeges mondanivalóját Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. Mint mondta: 1994 és 2003 között a magyar nyelvű csatornák száma 7-ről 43-ra emelkedett. A három országos televízió: az MTV, az RTL Klub és a Tv 2 azonban az év első felében a legalacsonyabb részesedést érte el a teljes lakosság körében a televíziónézési időből 1998 óta, miközben a kábeltévék ezen időszak alatt 4,6 százalékkal növelték részesedésüket.



A tévézéstől való függőség a lap szerint folyamatosan nő. Egy 18 év feletti felnőtt átlagosan 30,34 órát tévézik hetente, ez több mint 13 órával haladja meg az 1992-es adatokat. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kutatásaiból is az derül ki, hogy a médiafogyasztás 70 százaléka a televíziózás. Igaz, ebben az internet nincsen benne. Újság- és folyóirat-olvasásra 7 százalék jut, míg a rádióhallgatás 22 százalékkal veszi ki részét.



Az egyes műsortípusokat tekintve Kolosi úgy véli, az eseménytelevíziózásé a jövő, még akkor is, ha ez a műfaj kifejezetten nagy költségvetést igényel. A reality műsorok iránt a kezdeti érdeklődés 2003-ban visszaesett, az idén azonban az új műfajokkal (Kísértés, A nagy Ő) újra megnőtt a nézettség. Idén átlagosan 1,65 millióan néznek ilyen típusú adásokat a televízióban.



Ugyanakkor folyamatos csökkenést mutat a mozifilmek nézettsége: amíg 2002-ben még 1,07 millióan ültek le képernyők elé, ha filmet vetített a csatorna, addig ebben az évben 938 ezren kíváncsiak a mozifilmekre. Kolosi a lapnak azt mondta, a jövőben is meghatározó szerepet fognak játszani a filmek. Tény az is, egyre többen kíváncsiak a sportközvetítésekre: 2002-ben az MTV-n az RTL Klubon és Tv 2-n a teljes lakosság körében átlagosan 605 ezren néztek egy-egy sporteseményt, ez a szám 2004-ben több mint 60 százalékkal, 982 ezerre emelkedett a három adó esetében.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.