2004. november. 15. 10:28
Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00
Gazdaság
Kapuvár környékén lehetne az osztrák–szlovák–magyar közös reptér
Bécs repülőtere, a schwechati túlterhelt, ezért egyre több ötlet lát napvilágot, amely enyhíthetne a gondokon.
Farsangi tréfának minősítette az osztrák szociáldemokraták képviselője egy szabadságpárti politikusnak azt az ötletét, hogy egy osztrák-magyar-szlovák központi repülőtér megépítésével orvosolni lehetne a schwechati repülőtérrel kapcsolatos gondokat – írja a pozsonyi Új Szó.
Heinz-Christian Strache, az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) bécsi szervezetének vezetője a napokban vetette fel azt az ötletet, hogy Győr és Kapuvár között lehetne Ausztria, Magyarország és Szlovákia közös központi repülőtere. A politikus szerint egy ilyen repülőtér tehermentesíthetné az osztrák főváros schwechati repterét, amelynek zajártalmait így lényegesen csökkenteni lehetne.
Strache emlékeztetett arra, hogy évente már 186 ezer le- és felszállás történik a Bécs melletti repülőtéren. Az előrejelzések szerint ez – a harmadik kifutópálya megépítése nélkül is – 2010-ig 267 ezerre, 2020-ig pedig 335 ezerre nő, ami viszont már elviselhetetlen zajterhelést okozna a környéken élőknek. Hasonló zajproblémák tapasztalhatóak a budapesti és a pozsonyi repülőtereknél is – mondta a politikus, így logikusnak nevezte egy közös repülőtér létesítésének az ötletét.
Strache kifejtette, hogy a Győrtől délre, Kapuvár irányában kiszemelt terület Bécstől mintegy 75, Budapesttől 95, Pozsonytól pedig 60 kilométernyi távolságra fekszik. Példaként sorolta, hogy a gatwicki reptér 45 kilométerre van Londontól, a japán főváros reptere pedig 65 kilométerre van Tokiótól. A magyar területre képzelt reptérhez vezető külön vasútvonalakon becslése szerint körülbelül egy óra alatt el lehetne érni mindhárom fővárosból a légikikötőt.
Walter Prinz, az FPÖ egy másik képviselője szerint egy ilyen repülőtér megépítése mintegy 2 milliárd euróba kerülne, s az összeget a három ország között el lehetne osztani.
Erich Valentin, az Osztrák Szociáldemokrata Párt (SPÖ) képviselője, aki a schwechati repülőtérrel kapcsolatos egyeztető tárgyalásokon pártját képviseli, a hír hallatán kijelentette, hogy „a báli szezon november 11. kezdetének közeledtével egyre fogékonyabb az FPÖ a farsangi tréfák iránt”. Úgy fogalmazott, hogy egy ilyen terv megvalósítása minden gazdasági, regionálpolitikai és földrajzi alapot nélkülözne – idézi a politikust az MTI.
Heinz-Christian Strache, az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) bécsi szervezetének vezetője a napokban vetette fel azt az ötletet, hogy Győr és Kapuvár között lehetne Ausztria, Magyarország és Szlovákia közös központi repülőtere. A politikus szerint egy ilyen repülőtér tehermentesíthetné az osztrák főváros schwechati repterét, amelynek zajártalmait így lényegesen csökkenteni lehetne.
Strache emlékeztetett arra, hogy évente már 186 ezer le- és felszállás történik a Bécs melletti repülőtéren. Az előrejelzések szerint ez – a harmadik kifutópálya megépítése nélkül is – 2010-ig 267 ezerre, 2020-ig pedig 335 ezerre nő, ami viszont már elviselhetetlen zajterhelést okozna a környéken élőknek. Hasonló zajproblémák tapasztalhatóak a budapesti és a pozsonyi repülőtereknél is – mondta a politikus, így logikusnak nevezte egy közös repülőtér létesítésének az ötletét.
Strache kifejtette, hogy a Győrtől délre, Kapuvár irányában kiszemelt terület Bécstől mintegy 75, Budapesttől 95, Pozsonytól pedig 60 kilométernyi távolságra fekszik. Példaként sorolta, hogy a gatwicki reptér 45 kilométerre van Londontól, a japán főváros reptere pedig 65 kilométerre van Tokiótól. A magyar területre képzelt reptérhez vezető külön vasútvonalakon becslése szerint körülbelül egy óra alatt el lehetne érni mindhárom fővárosból a légikikötőt.
Walter Prinz, az FPÖ egy másik képviselője szerint egy ilyen repülőtér megépítése mintegy 2 milliárd euróba kerülne, s az összeget a három ország között el lehetne osztani.
Erich Valentin, az Osztrák Szociáldemokrata Párt (SPÖ) képviselője, aki a schwechati repülőtérrel kapcsolatos egyeztető tárgyalásokon pártját képviseli, a hír hallatán kijelentette, hogy „a báli szezon november 11. kezdetének közeledtével egyre fogékonyabb az FPÖ a farsangi tréfák iránt”. Úgy fogalmazott, hogy egy ilyen terv megvalósítása minden gazdasági, regionálpolitikai és földrajzi alapot nélkülözne – idézi a politikust az MTI.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.