2004. szeptember. 13. 09:20 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

A WPP 1,31 milliárdot adott az utolsó független reklámcégért

A brit WPP hirdetési társaság 1,31 milliárd dollárt fizet egyenlő arányban megosztva készpénzben, illetve részvényben az amerikai Grey Globalért, így a piacvezető Omnicom konszernnel fej-fej mellett áll a világranglista élén.

A WPP a francia Havast és az amerikai Hellman and Friedman befektetői társaságot megelőzve nyerte meg a Grey Globalra kiírt tendert - jelentette be a WPP. Az üzletben a Greyt részvényenként 1005 dollárra értékelték, a cég pénteki záróárfolyama 940 dollár volt. A Grey nettó készpénzállományát is beleszámítva az üzlet értéke 1,52 milliárd dollár. A WPP 82,2 millió új részvényt bocsát ki, ami 6,5 százalékos tőkeemelésnek felel meg – írja az MTI.



Az üzlet az utolsó azoknak a jelentős akvizícióknak a sorában, amely a WPP vezérigazgatójának, Martin Sorrellnek a nevéhez fűződik. Sorrell a Young and Rubicam, majd az Ogilvy and Mather megszerzésével a WPP-t a világ második legnagyobb reklámipari társasággá fejlesztette. A Grey Global, amely a világ hetedik legnagyobb hirdetési cége, pénteken értékelte az ajánlatokat, és ezután a WPP még javított korábbi ajánlatán. A Grey Globalt a szakértők a hirdetési szektor utolsó független cégének tekintik.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Horn Andrea 2025. január. 15. 19:50

Még viszi a szél a lángokat, hogyan lesz ebből olimpia Los Angelesben?

Még meg sem fékezték a pusztító tüzeket, el sem kezdődhetett az egyébként gigászi összegűre becsült károk felmérése, Los Angeles vezetésének már amiatt főhet a feje, hogyan tudja mindössze három és fél év múlva a nyári olimpiára érkező emberek millióit fogadni. Az egyébként is deficites költségvetésű városnak meg kell találnia az egyensúlyt abban, mennyit költ a természeti katasztrófa utáni helyreállításra, és mennyit az olimpiai felkészülésre. Nem könnyíti a helyzetét, hogy anyagi felelősséget vállalt arra az esetre, ha a 6,9 milliárd dollárosra becsült büdzsé túlszalad.