A Volvo 200 millió dolláros kínai üzlete
A Volvo AB-nek 52 százalékos részesedése lesz a kelet-kínai Sandongban felépítendő motorgyárban.
A szerződést a felek még az idén véglegesíteni akarják. Az üzlet előkészítése során a svéd vállalat ellenállásba ütközött: a kínai törvények ugyan lehetővé teszik, hogy külföldi cég többségi tulajdont szerezzen hazai vállalatban, ez a gyakorlat azonban még eléggé szokatlan a kínai iparban.
Az új vállalat látja majd el a Volvo Kínában lévő vállalatait alkatrészekkel, kiváltva a buszokhoz, teherutókhoz szállított drága importmotorokat. Az üzem 2005-ben kezd termelni, és teljesen kiváltja majd az európai behozatalt. A közös vállalat 2010-ben évente 50 ezer motort fog előállítani.
A Volvo arra számít, hogy az idén közel a duplájára, 800 millió dollárra emeli tavalyi árbevételét a kínai piacon, ahol jelentősen bővültek az igények a Volvo gyártmányok iránt az építőipari és útépítési "boom" következtében.
(MTI)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.