2004. január. 16. 12:17 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Növekedni fognak az utazási célú online eladások

A Jupiter Research előrejelzése szerint az utazási célú online vásárlások értéke 2008-ban Európában eléri a 33,3 milliárd eurót, ami előreláthatólag a vásárlásra fordított összes kiadások 34 százalékát teszi ki.

Nyugat-Európában 2008-ra várhatóan 126 millióan vásárolnak majd a világhálón keresztül különféle árukat, míg tavaly ez a szám csak 70,2 millió volt - állapította meg a Magyar Turizmus Rt. Az internetezők közül azok is hamarosan rászoknak majd az utazások ilyen megszervezésére, akik eddig nem rendeltek turisztikai szolgáltatásokat Az előrejelzések szerint a 2004-re prognosztizált 49 százalékos arány 60 százalékra nő majd. Az egy főre jutó kiadás közel kétszeresére emelkedik, négy év alatt 479 euróról 776-ra. Az Európai Unió új tagjainál ez a növekedési arány várhatóan alacsonyabb lesz, mert nem annyira elterjedt az internet használata, és az utazni vágyók körében nincs mindenkinek bizalma az efféle rendelések iránt. Természetesen az előrejelzéseket nem várt események is befolyásolhatják, mint amilyenek az elmúlt néhány évben a terrortámadások, járványok és háborúk voltak.

(MTI)
zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.