Gasztro hvg.hu 2011. december. 05. 21:00

Karácsonyi kampány: így vesznek rá, hogy magyar bort vegyünk

Nagyszabású adventi borkampányt indított december 1-én az Agrármarketing Centrum és a Közösségi Bormarketing Alap. Az ország legnagyobb kereskedelmi hálózatait érintő akciósorozat ösztönözni kívánja, hogy magyar borok kerüljenek a karácsonyi ünnepi asztalokra.

December 1-től karácsony utolsó napjáig tart az ACM és a KBA adventi kampánya, amelynek középpontjában a minőségi magyar borok állnak. Az akció célja a vevők figyelmének felkeltése a magyar borok iránt az ünnepek közeledtével, a vásárlók ösztönzése a tudatos választásra és vásárlásra, a borászatok támogatása, továbbá új termékek bevezetése. 

A vezető kereskedelmi láncok kínálata folyamatosan bővül. Az ünnepekre készülő vásárlók a minőségi magyar borok mind szélesebb spektrumából választhatnak. Az áruházakban a kampány ideje alatt számos akciós tételt kóstolhatnak és vásárolhatnak meg. E borok részben feltörekvő új borászatoktól származnak: korábban nem voltak belistázva egyetlen kereskedelmi láncba sem, az akció ideje alatt azonban lehetőséget kapnak a bizonyításra, meghódíthatják a vásárlók szívét és bekerülhetnek az állandó szortimentbe is.

hvg.hu archív

A magyar borászat az elmúlt években látványos eredményeket tudhat magáénak A minőségi magyar borok fogyasztása stabilizálódott, sőt az elmúlt években növekedésnek indult. A magyar borok számára eddig is kiemelten fontos belső piac jelentősége tovább nőtt az utóbbi években. Bár a magyar borok felveszik a versenyt a nemzetközi mezőnnyel a külföldi értékesítések visszaestek. Egyrészt a keleti piacok beszűkülése, másrészt a nyugati piacok átrendeződése, harmadrészt az új versenytársak megjelenése miatt. Magyarország az exportőr országok rangsorában a 7. helyről a 15-re esett vissza.

Ezzel szemben a belföldi piacon kiemelkedően jó a hazai borok pozíciója. Az eladások annak ellenére emelkedni tudtak, hogy az import egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a minőségi magyar boroknak: a kiskereskedelemben jelentős részt képviselő nemzetközi kereskedelmi láncok, főként a hipermarket- és diszkontláncok polcain nemcsak megjelentek, de egyre nagyobb teret hódítanak külföldi boraikkal. A kontinensről származó italok mellett már szép számmal képviseltetik magukat a tengerentúli borok is. A prognózisok azt mutatják, hogy ebből a szempontból nem lesz könnyebb a hazai borműhelyek helyzete – az import jelentősége várhatóan növekszik a következő időszakban.

A borfogyasztás divatjának alakulása természetesen egybevág az általános tendenciákkal: a könnyebb, gyümölcsösebb borok (például illatos fehér, rozé, primőr vörös) egyre keresettebbek. Különösen szembetűnő a rozék iránti igény dinamikus növekedése. A borfogyasztás mindinkább társasági alkalmakhoz kapcsolódik, a bor erős kulturális és történelmi kötődése fölértékelődik. Az arcnélküli termékekkel szemben az individuális jegyekkel rendelkező borok a sikeresebbek, amit a borturizmus gyors fejlődése jelez, illetve egyben indikál is. Az olcsó borok fogyasztása a világon csökken, míg a minőségi, ellenőrzött eredetűeké növekvő tendenciát mutat. A most meghirdetett országos áruházi kampány karácsonyig tart az Auchan, a Metro, a Spar és a Tesco 116 kijelölt üzletében. 

Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.