Az állam közel 1 millió dollárt költött a turizmusélénkítő kampányra.
Hivatalosan is elnézést kért egy reklámügynökség, amiért a „Szeresd a Fülöp-szigeteket” című kampányhoz készült videóba Brazíliában, Indonéziában, Svájcban, sőt az Egyesült Arab Emírségekben készült felvételek is bekerültek.
A Guardian cikke szerint a turizmusélénkítő állami kampány múlt héten indult, és a Fülöp-szigetek kormánya 900 ezer dollárt (mai árfolyamon több mint 308 millió forintnak megfelelő összeget) fizetett érte.
A turizmus kulcsfontosságú iparág az országban, amely érintetlen búvárhelyekkel és fehér homokos strandokkal is büszkélkedhet. Ugyanakkor a rossz infrastruktúra és a magas költségek miatt a Fülöp-szigetekre érkező turisták száma elmarad a szomszédos országokétól. Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének adatai szerint tavaly 2,7 millió beutazó turista érkezett a Fülöp-szigetekre, ami 68 százalékos csökkenést jelent a 2019-es pandémiát megelőző szinthez képest.
Azt, hogy a turizmus felpörgetését célzó, állami imázsvideóban indonéz rizsföldek és brazil homokdűnék is szerepelnek (egyéb országok ramdon stock felvételei mellett), először egy fülöp-szigeteki blogger szúrta ki, aztán az AFP tényellenőrzői is bizonyították.
A Fülöp-szigetek idegenforgalmi minisztériuma szombaton közölte, hogy vizsgálja az ügyet, később pedig el is távolították a hivatalos csatornáikról a videót. Miután a videót készítő DDB Philippines reklámügynökség bocsánatot kért, a minisztérium azt írta, hogy előzetesen többször is megerősítés kértek a reklámügynökségtől a kampányban felhasznált audiovizuális tartalmak eredetiségére és tulajdonjogaira vonatkozóan.
A DDB közleményében az állt, hogy „a megfelelő szűrési és jóváhagyási folyamatokat szigorúan be kellett volna tartani. Külföldi felvételek felhasználása a Fülöp-szigeteket népszerűsítő kampányban rendkívül helytelen, és ellentétes a Turisztikai Minisztérium célkitűzéseivel.” Ehhez azt is hozzátették, hogy a videó a saját költségükön készült.