Az informatikai rendszerben volt hiba, ezért átálltak rádiós kapcsolattartásra és papíralapú dokumentációra.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) rendszerén kívüli infokommunikációs szolgáltatónál bekövetkezett meghibásodás miatt a mentésirányítási informatikai rendszer működésében komoly fennakadás történt kedd délután – közölte az OMSZ kommunikációs osztálya kedd éjszaka.
Közleményük szerint az ilyen helyzetekre érvényes protokollnak megfelelően a mentőszolgálat rendszerei a lehető leghamarabb átálltak a tartalék, vagyis analóg, EDR rádiós kapcsolattartásra és a papíralapú dokumentációra.
A mentésirányítók a legsürgősebb eseteket prioritásként kezelték, ugyanakkor az alacsonyabb sürgősségi szintű mentőfeladatok – például a kórházak közötti betegszállítások – végrehajtása lelassult.
Az OMSZ szerint a műszaki hibát az illetékes szakemberek az esti órákra elhárították, a normális működés az ország valamennyi mentésirányító központjában helyreállt.
A meghibásodás okainak elemzése megkezdődött annak érdekében, hogy a jövőben hasonló eset ne forduljon elő – áll a közleményben.