Megérkezett a teljesen új Audi A6 e-tron villanyautó, melynek S6-os csúcsmodellje 550 lóerős összkerék-hajtással bír.
Az Audi hivatalosan leleplezte a vadonatúj Audi A6 e-tront, mely azonban nem a belsőégésű motoros előző A6-os utódja, az ugyanis majd a későbbiekben érkező új A7-es lesz.
Mindez a négykarikás gyártó új nevezetéktanának következménye: míg az elektromos autók típusjelzésében páros, addig a benzines/dízel modellek típusjelében páratlan szám található.
A 0,21 légellenállási együtthatójú Sportback és a 0,24-es tényezőjű Avant változatban készülő újdonság vékony első lámpatesteket, fénycsíkkal összekötött OLED hátsó lámpákat, világító hátsó logót, digitális visszapillantókat és süllyesztett kilincseket vonultat fel.
A 19-21 colos kerekekkel szerelt, PPE platformos újdonság tágas utastérrel kecsegtet, a jól felszerelt példányok műszerfalán egy 11,9 colos digitális műszeregység, egy 14,5 colos infotainment kijelző és egy 10,9 colos kiegészítő képernyő található.
A csomagtér mindkét karosszériaváltozat esetében 502 literes a kalaptartó magasságáig, és a hátsó üléstámlák ledöntésével 1330, illetve 1422 literre bővíthető.
A hátsókerék-hajtású alapmodell 367 lóerős teljesítménye 5,4 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, az elektronikusan korlátozott végsebesség 210 km/h.
A sportosra hangolt összkerekes S6 csúcsteljesítménye eléri az 550 lóerőt, és ez a 3,9 másodperces 0-100-as szintidejű kivitel akár 240 km/h-val is száguldhat az Autobahnon.
A bruttó 100, nettó 94,9 kWh kapacitású akkumulátor 720-756 kilométeres hatótávot biztosít az A6, illetve 647-675 kilométeres hatótávot az S6 számára.
Az AC-fronton 11-22 kW-tal tölthető 800 V-os telep DC-n maximum 270 kW teljesítményt képes felvenni, egy 10-80 százalékos töltés ideális esetben akár 21 perc alatt letudható.
A későbbiekben többek közt 83 kWh-s aksival szerelt olcsóbb és szupersportos RS verzió érkezése is várható.
A szeptembertől rendelhető, opcionálisan adaptív légrugóval is felvértezhető A6 e-tron 19 százalékos helyi adót tartalmazó német alapára 75 600 euró (29,9 millió forint), az S6 minimum 99 500 euró (39,4 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.
A legfőbb riválisok közé a BMW i5 és a Mercedes EQE sorolható.