Autó hvg.hu 2024. május. 05. 07:21

BMW ínyenceknek: oxfordzöld színben, V8-as szívvel csábít vásárlásra ez a 25 éves Alpina B10

A finoman sportos külsejű régi 5-ös BMW azoknak való, akik szerint az M5 egy picit már túl sok a jóból.

A BMW 1995-ben mutatta be az 5-ös sorozat negyedik generációját, mely E39-es típusjelzésű típusból 2004-ig közel 1,5 millió darab hagyta el a gyártósort.

Aki igazán különleges BMW E39-re vágyik, az általában a 400 lovas 5 literes V8-as szívó benzinmotorral szerelt M5-ös csúcsmodell felé kacsintgat, vagy szétnéz egy picit Alpina fronton.

A bajor gyártó által a közelmúltban felvásárolt tuningcég 1997 és 2003 között gyártotta a B10 tuningmodell harmadik generációját, és most feltűnt a színen egy remek egészségi állapotnak örvendő, éppen új gazdára váró példány.

Alpina B10 4.6
Auto Leitner
Alpina B10 4.6
Auto Leitner

Ez az Alpina B10 1999-ben látta meg a napvilágot és azóta kevesebb, mint 68 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Az oxfordzöld fényezésű, fekete bőrbelsős, sport futóműves ritkaság jelenleg Hollandiában állomásozik és 47 500 eurós (18,4 millió forint) összeg szerepel az árcéduláján.

Alpina B10 4.6
Auto Leitner
Alpina B10 4.6
Auto Leitner

Az 540i 4,4 literes V8-as motorját 4,6 literre fúrták fel, a teljesítmény 286-ról 340 lóerőre, a nyomaték pedig 440-ről 470 Nm-re emelkedett.

Az Alpina B10 5,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és akár 275 km/h-val is képes száguldani. Viszonyításképp, az 5,3 másodperces 0-100-as szintidejű M5 végsebessége 250 km/h-ra van korlátozva.

A B10-et a későbbi években 375 lóerős és 510 Nm-es 4,8 literes motorral is kínálta az Alpina, ez a csúcsmodell akár 284 km/h-ra is képes az Autobahnon.

Alpina B10 4.6
Auto Leitner
Alpina B10 4.6
Auto Leitner
Alpina B10 4.6
Auto Leitner
Alpina B10 4.6
Auto Leitner
Alpina B10 4.6
Auto Leitner
Alpina B10 4.6
Auto Leitner
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.