A finoman sportos külsejű régi 5-ös BMW azoknak való, akik szerint az M5 egy picit már túl sok a jóból.
A BMW 1995-ben mutatta be az 5-ös sorozat negyedik generációját, mely E39-es típusjelzésű típusból 2004-ig közel 1,5 millió darab hagyta el a gyártósort.
Aki igazán különleges BMW E39-re vágyik, az általában a 400 lovas 5 literes V8-as szívó benzinmotorral szerelt M5-ös csúcsmodell felé kacsintgat, vagy szétnéz egy picit Alpina fronton.
A bajor gyártó által a közelmúltban felvásárolt tuningcég 1997 és 2003 között gyártotta a B10 tuningmodell harmadik generációját, és most feltűnt a színen egy remek egészségi állapotnak örvendő, éppen új gazdára váró példány.
Ez az Alpina B10 1999-ben látta meg a napvilágot és azóta kevesebb, mint 68 ezer kilométert hagyott maga mögött.
Az oxfordzöld fényezésű, fekete bőrbelsős, sport futóműves ritkaság jelenleg Hollandiában állomásozik és 47 500 eurós (18,4 millió forint) összeg szerepel az árcéduláján.
Az 540i 4,4 literes V8-as motorját 4,6 literre fúrták fel, a teljesítmény 286-ról 340 lóerőre, a nyomaték pedig 440-ről 470 Nm-re emelkedett.
Az Alpina B10 5,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és akár 275 km/h-val is képes száguldani. Viszonyításképp, az 5,3 másodperces 0-100-as szintidejű M5 végsebessége 250 km/h-ra van korlátozva.
A B10-et a későbbi években 375 lóerős és 510 Nm-es 4,8 literes motorral is kínálta az Alpina, ez a csúcsmodell akár 284 km/h-ra is képes az Autobahnon.