A DTM emlékeket felidéző sportautó 21. századi változata több mint 300 millió forintba fog kerülni.
A Mercedes 1982-ben az első kompakt szedánjaként dobta piacra a W201-es sorozatot, vagyis a 190-es modellt. Az első C-osztály által váltott típus egészen 1993-ig gyártásban maradt, és 9 év alatt közel 1,9 millió példány készült belőle.
Az 1989-ben debütált 190 E 2.5-16 Evolution azonban olyan ritka mint a fehér holló, csakúgy mint a nem sokkal később kijött Evolution II. A mindössze 502 példányban gyártott típus a DTM homologizációs előírásai miatt látta meg a napvilágot.
A motorháztető alatt egy 2,5 literes 16 szelepes Cosworth motor található, melynek 235 lóerős teljesítménye 250 km/h sebesség elérését teszi lehetővé.A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt felgyorsuló, ötfokozatú Getrag kéziváltós Mercedes motorja egészen 7 600-ig elforgatható.
A HWA most arról számolt be, hogy modern formában feltámasztja a legendás típust.
Az ikonikus formatervet továbbvivő 21. századi Mercedes 190E 2.5-16 Evo II szupermodern hajtásláncot, futóművet, fékrendszert, aerodinamikai csomagot és biztonságtechnikát fog felvonultatni, a részletes specifikációk viszont egyelőre még ismeretlenek.
A mindössze 100 példányban gyártandó újdonság első példányait az ígéretek szerint 2025 végén vehetik majd át a megrendelők. Az árcédulán mintegy 325 millió forintos összeg fog szerepelni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.