Itt a megoldás azoknak, akik számára az elérhetőbb ár és a gyors tankolási lehetőség sokkal fontosabb a zöld rendszámos villanyhajtásnál.
A Jeep a közelmúltban kezdte meg a 2023-as Év Autójának megválasztott Avenger forgalmazását, mely kompakt divatterepjáró első körben tisztán elektromos hajtásláncú változatban vált elérhetővé.
És nemrégiben feltűnt a színen a 4,08 méter hosszú típus földhöz ragadtabb és nem mellesleg jelentősen olcsóbb alapmodellje, melynek alapára 10 millió forint. Viszonyításképp, a zöld rendszámos verzióért alaphangon 16 millió forintot kérnek el.
A benzines Avenger mozgatásáról egy kereken 100 lóerős teljesítményű, illetve 205 Nm nyomatékú 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor gondoskodik, mely egy hatfokozatú kéziváltón keresztül hajtja meg az első kerekeket.
A 0-ról 100-ra 10,6 másodperc alatt felgyorsuló SUV végsebessége 184 km/h.
A mintegy 350 kilogrammal nehezebb és 25 literrel kisebb csomagterű elektromos verzió 156 lóereje és 260 Nm-es nyomatéka 9 másodperces 0-100-as szintidőt biztosít, az elektronikusan korlátozott végsebesség 150 km/h.
A nettó 51 kWh kapacitású akkumulátor körülbelül 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
Az Olaszországban tervezett és Lengyelországban, a Kispolszki egykori "szülőhelyén" gyártott autóra 2+3 év, illetve 100 ezer kilométeres, az akkumulátorra pedig 8 év, illetve 160 ezer kilométeres garanciát biztosítanak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.