Egyfelől kevesebb abroncsot használhatnak a pilóták, másfelől azt is szabályozzák, mikor melyiket rakhatják fel.
A hétvégi Magyar Nagydíjon próbálják ki először azt a kísérleti jellegű kvalifikációs formátumot, amitől azt várják, hogy jobban kiegyenlítődnek az erőviszonyok, egyben a fenntarthatósági célokat is jobban szolgálná.
A megoldás egyfelől egyszerűsítést jelent, a versenyzők csak egy bizonyos gumiabroncsfajtát használhatnak ez egyes kvalifikációs szakaszon belül. Ezek alapján a
- Q1-ben csak a kemény gumit lehet használni,
- a Q2-ben csak a közepes gumiabroncs,
- a Q3-ban csak a lágy gumiabroncs használható.
Mindez azzal a megkötéssel érvényes, ha száraz időben zajlik az időmérő, egyébként a csapatok szabadon választhatnak.
A versenyzőknek ráadásul a szokásos 13 helyett csak 11 szett száraz gumiabroncs áll majd rendelkezésre az egész veresenyhétvégén. Ez azt jelenti, hogy a rajtrácson 40 szett gumiabroncsot, vagy máshogy fogalmazva 160 darab gumiabroncsot takarítanak meg egy hétvégén, ami összesen több mint 3600 abronccsal kevesebbet jelentene az egész szezonra vetítve.
Ez a kvalifikációs formula elvileg Imolában debütált volna, azonban az Emilia Romagna régióban bekövetkezett áradások miatt akkor a versenyt törölték. A formátumot a mostani Magyar Nagydíj után várhatóan szeptemberben Monzában még egyszer tesztelik majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.