Autó hvg.hu 2023. február. 20. 07:21

Megkezdődött a valaha készült legdrágább BMW gyártása

A bajor gyártó kínálatában eddig még sosem volt ennyire erős sorozatgyártású soros 6 hengeres motor.

A BMW sportos modelleket gyártó M részlege tavaly ünnepelte fennállása 50. évfordulóját, és a jubileumi évet megkoronázandó november végén előrukkolt egy mindössze 50 példányban gyártandó, a 70-es évekbeli legendás 3.0 CSL-nek (Coupé, Sport, Leichtbau) emléket állító újdonsággal.

A vállalat most megkezdte a mintegy 300 millió forintos újdonság gyártását: a dingolfingi BMW üzemben három hónap alatt készül el az 50 autó, melyek közül az egyik információink szerint hamarosan egy magyar garázsba fog megérkezni.

BMW
BMW

Az újkori 3.0 CSL az aktuális M4-re épül, de teljesen egyedi külső megjelenéssel, csökkentett tömeggel és nagyobb teljesítménnyel támad.

A Michelin sportgumikkal szerelt 20-21 colos aranyszínű könnyűfém felniket kapott újdonság többek közt sárga menetfényes lézerfényszóróiról, egyedi hűtőrácsáról, új hátsó légterelőiről, titánkipufogójáról és stílusos színkombinációjáról ismerszik meg.

BMW
BMW

Az új 3.0 CSL-ben található a bajor gyártó közúti autóba szánt legerősebb sorozatgyártású soros 6 hengeres benzinmotorja. A 3 literes biturbó egység 560 lóerős teljesítményt, illetve 550 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.

Ez 10 lóerős többletet jelent az M4 CSL-hez képest, nyomatékban viszont 100 Nm-rel kevesebbet, ami annak következménye, hogy a 3.0 CSL-t más váltóval szerelik. Az adaptív M futóműves és alapáras M karbonfékes sportkupé kizárólag hatfokozatú kéziváltóval készül.

BMW

A mindössze 1624 kilogramm tömegű BMW 3.0 CSL menetteljesítményeivel kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott a gyártó.

BMW

Nemrégiben részletes anyagban számoltunk be a hazánkba érkezett hat darab M4 CSL egyikéről, mely ezer példányban gyártott 550 lovas összkerekes sportkupé árcéduláján 73 millió forintos összeg olvasható. Viszonyításképp, az 510 lóerős M4 Competition alapmodell "csak" 33 millió forintba kerül.

M4 CSL
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés