A 911-es sportkocsi csúcsváltozata a tesztek alapján már-már hiperautókat idéző gyorsulással rendelkezik.
A 2018-ban teljesen megújított Porsche 911 legerősebb változata a Turbo S, melynek 3,7 literes biturbó 6 hengeres benzinmotorja nem kevesebb, mint 650 lóerős teljesítménnyel, illetve kereken 800 Nm-es nyomatékkal bír.
A nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltós, összkerékhajtású német sportkocsi 1654 kilogrammot nyom a mérlegen, azonban ha megrendeljük az 1 centiméteres ültetést is magával hozó Lightweight csomagot, akkor a tömege 1617 kilogrammra csökken. Ez ugyan még mindig nem az 1461 kilogrammos GT3 szintje, de mindenképpen elismerésre méltó.
A Car and Driver munkatársai a gyakorlatban is kipróbáltak egy Lightweight csomagos 911 Turbo S-t, mely Sport Plus módban és rajtelektronikával 0,8 másodperc alatt katapultált állóhelyzetből 30 mérföld/óra, vagyis 48 kilométer/óra tempóra. Ez új rekord a magazin történetében, és kijelenthető, hogy a csúcs 911-es e tekintetben még az 1020 lóerős Tesla Model S Plaidet is maga mögé utasítja.
0-ról 96 km/h-ra 2,1 másodperc alatt lőtt ki a 911-es, vagyis ugyanannyi idő alatt, mint a korábbi hiperautó Porsche 918 Spyder, és csak 0,1 másodperccel hosszabb idő alatt, mint az 1000 lóerős plugin hibrid Ferrari SF90 Stradale.
A negyedmérföldes gyorsulást 9,9 másodperc alatt és 222 km/h sebességgel abszolválta a tesztautó, ami azt jelenti, hogy ez a leggyengébb sportkocsi, melynek sikerült beférnie a 10 másodperces határ alá.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.