Autó hvg.hu 2022. február. 25. 07:59

Nem véletlenül fizettek 135 millió forintot ezért a régi 190-es Merciért

A Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II ára mostanság rakétaként tart az ég felé.

A Mercedes 1982-ben az első kompakt szedánjaként dobta piacra a W201-es sorozatot, vagyis a 190-es modellt. Az első C-osztály által váltott típus egészen 1993-ig gyártásban maradt, és 9 év alatt közel 1,9 millió példány készült belőle. Az 1989-ben debütált 190 E 2.5-16 Evolution azonban olyan ritka mint a fehér holló, csakúgy mint a nem sokkal később kijött Evolution II.

És most ez utóbbiból bukkant fel egy éppen eladósorba került példány, melyért újdonsült tulajdonosa nem kevesebb, mint 432 432 dollárt, vagyis átszámítva mintegy 135 millió forintot fizetett ki. Vagyis akkora összeget, melyből pont kijött volna egy vadonatúj 730 lóerős Mercedes-AMG GT Black Series.

Bring a Trailer
Bring a Trailer

A mindössze 502 példányban gyártott típus a DTM homologizációs előírásai miatt látta meg a napvilágot. A motorháztető alatt egy 2,5 literes 16 szelepes Cosworth motor található, melynek 235 lóerős teljesítménye 250 km/h sebesség elérését teszi lehetővé.

Bring a Trailer

A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt felgyorsuló, ötfokozatú Getrag kéziváltós Mercedes motorja egészen 7 600-ig elforgatható.

Bring a Trailer
Bring a Trailer

Ez a 32 éves és mindössze 18 ezer kilométeres futásteljesítményű autó konkrétan a 473. példány az 502 darabos sorozatból. Ebből 500 fekete, 2 pedig ezüst fényezéssel készült.

Bring a Trailer

 

Bring a Trailer

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.