A Koenigsegg Regera külsőleg tölthető hibrid hajtásrendszerében messze nem hagyományos váltó van.
A Koenigsegg a 2015-ös Genfi Autószalonon leplezte le plug-in hibrid hajtásláncú hipersportkocsiját, a Regerát, amelyről kevesen tudják, hogy lényegében fixen a hetedik sebességi fokozatban közlekedik.
A Regerában azonban nincs hagyományos váltó, helyette viszont kapunk egy a Koenigsegg által saját maga fejlesztett, HydraCoup nevezetű nagyon fejlett nyomatékváltót.
A valaha készült legerősebb ilyen rendszerként jegyzett, igen kompakt megoldás állóhelyzetből történő induláskor a villanymotor azonnali nyomatékát küldi a hátsó kerekekre, ami egy hagyományos váltó alacsonyabb fokozatait helyettesítve finom és gyors elindulást tesz lehetővé. Ezt követően a HydraCoup fokozatosan engedi rá a kerekekre a belsőégésű motor erejét.
A mindössze 1 420 kilogramm tömegű hiperautó hajtásáról egy 1 100 lóerős és 1 250 Nm nyomatékú 5 literes V8-as biturbó benzinmotor, illetve egy 700 lóerős és 900 Nm-es villanymotor gondoskodik.
A 4,5 kWh kapacitású folyadékhűtéses akkumulátorral szerelt autó összteljesítménye eléri az 1 500 lóerőt, ami mellé szerénynek nem igazán mondható 2 000 Nm-es csúcsnyomaték társul.
A 404 km/h végsebességű Regera 150-ről 250 km/h-ra alig 3,9 másodperc alatt gyorsul fel, a 0-400-0 km/h-t pedig 31,5 másodperc alatt abszolválja.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.