A japán gyártó opcionálisan turbós újdonsága abszolút nem jön zavarba egy kis terepezéstől.
Az elkövetkezendő időkben a Mazda teljesen megújítja divatterepjáró kínálatát, melynek első szemmel látható jele a most leleplezett CX-50. Íme:
Az amerikai Huntsville-ben található Mazda Toyota Manufacturing üzemben készülő SUV az átlagnál sokkal terepjárósabb hangulatú.
Az alapmodellben egy 189 lóerős és 252 Nm nyomatékú 2,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor található, mely opcionálisan 253 lóerős és 433 Nm-es turbós változatban is elérhető lesz. Mindkét erőforrás mellé alapáron jár a hatfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás.
A részletes specifikációkat a későbbiekben hozzák nyilvánosságra, azt viszont már most elárulták, hogy a CX-50 idővel villanymotoros változatokban is elérhető lesz.
Számunkra nem kevés üröm az örömben, hogy a 2022 elején sorozatgyártásba küldendő CX-50 előreláthatólag nem lesz kapható Európában, csakúgy, mint a később érkező nagyobb CX-70-es és CX-90-es testvérei.
Mi sem maradunk azonban új Mazda szabadidő-autók nélkül, érkezőben ugyanis a nekünk szánt vadonatúj CX-60 és CX-80, melyek az ígéretek szerint 2 éven belül válnak elérhetővé.
A forgalmazás kezdetekor a két üléssoros CX-60 és a három üléssoros CX-80 plugin hibrid változatban lesz elérhető, melyben egy soros négyhengeres és egy elektromos motor teljesítményét ötvözik. Az új generációs soros hathengeres Skyactiv-X benzinmotort és a Skyactiv-D dízelmotort 48 V-os lágyhibrid rendszer egészíti majd ki.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.